"When I want to read a novel,
I write one".
- Benjamin Disraeli

“But how could you live
and have no story to tell?”

- Fyodor Dostoyevsky

“Since we are destined to live out our lives
in the prison of our minds,
it is our duty to furnish it well”.
- Peter Ustinov

Lectures

We live on stories and wish to be told them again and again.

Stories shape our experiences and enable us to approach life with open eyes.

I provide a means to understand our place in the big picture, thus structuring our interpretation of events. Without them, what happens would float around us as if enclosed in bubbles, meaningless.

What touches people is this narrative mode because it is not merely intellectual, nor is it a mere scream. It is not just emotion; it is an amalgamation of these elements, and it is in this space that we exist as human beings.

In a world that is becoming increasingly fragmented and narrow, stories unify us and show us how our differences are not so marked and, where they exist, how significant they can be.

We know that people learn and assimilate information more effectively through stories than tables, graphs and statistics.

This is why my courses and lectures are so popular: they have an intrinsic educational value for our minds, which is conveyed through the ancient art of storytelling, enriched with images, films and music to stimulate the audience's emotions.

Conferenze

Viviamo di storie e desideriamo che ci vengano raccontate ancora e ancora.

Le storie modellano le nostre esperienze e ci consentono di affrontare la vita con gli occhi ben aperti.

Forniscono un mezzo per comprendere il nostro posto nel disegno generale, strutturando così la nostra interpretazione degli eventi. Senza di esse, quanto accade fluttuerebbe attorno a noi come se fosse racchiuso in bolle, privo di significato.

Ciò che realmente tocca le persone è questa modalità narrativa, perché non è meramente intellettuale né un semplice urlo. Non è solo emozione; è un amalgama di questi elementi, e è in questo spazio che noi esistiamo come esseri umani.

In un mondo che si fa sempre più frammentato e ristretto, le storie ci unificano e ci mostrano come le differenze tra noi non siano così marcate e, laddove esistano veramente, quanto possano essere significative.

Sappiamo che le persone apprendono e assimilano le informazioni molto più efficacemente tramite le storie rispetto a tabelle, grafici e statistiche.

È per questo motivo che i miei corsi e conferenze riscuotono il favore di molti: possiedono un intrinseco valore didattico per la nostra mente, che viene trasmesso attraverso l'antica arte del racconto, arricchito da immagini, filmati e musica, per stimolare le emozioni del pubblico.